VEILIGE SCHOOL

Waar ieder kind zich thuis voelt.....

Onderwijs voor de toekomst... is ons motto.

Wij zijn een sterke school. Vanuit een sterk onderwijskundig leiderschap is er op onze school een duidelijke visie op goed onderwijs, is er focus op de basisvaardigheden en zijn we dagelijks aan het reflecteren, evalueren en aan het bijsturen. We geven ruimte en sturen aan op een gedeelde verantwoordelijkheid in onze professionele cultuur.Binnen onze professionele cultuur staan de volgende kernwaarden centraal: samenwerken, ambitie, vertrouwen, veiligheid, duidelijke verwachtingen en keuzes durven maken.

‘Hoe stem ik af op de leerling?’

Het pedagogisch-didactisch handelen is de kern van ons onderwijs. Ons team geeft goede instructies vanuit een gedragen en onderwijsinhoudelijk sterk fundament. Er is aandacht voor de individuele onderwijsbehoefte, waardoor leerkrachten de juiste balans weten te vinden in een goede afstemming, waarna er op inhoud een goede analyse kan worden gegeven om de ononderbroken leerlijn te borgen.

Dat doen wij middels een goede uitleg. Deze is doelgericht met de focus op de juiste denkstappen, vanuit een goed en veilig leerklimaat en klassenmanagement. Hierbij gebruiken we activerende en coöperatieve werkvormen.

Zonder relatie geen prestatie. Een goed en veilig pedagogisch klimaat is een voorwaarde om tot (goed) leren te komen. We geven vertrouwen. We hebben oprecht aandacht voor elkaar. We zien elkaar en nemen elkaar serieus. Eenduidige regels en structuur bieden onze kinderen rust, reinheid en regelmaat. Dit resulteert in een goede werksfeer, waardoor wij vanuit hoge ambities en een hoog verwachtingspatroon het maximale uit onze kinderen halen.